Sunday, July 12, 2009

100 Days In The Office



oh no, obviously not me. hahaha.

as i already mentioned in the previous entry, i was hooked with a job yesterday. its the event for our Prime Minister. it was held yesterday at KL Convention Centre. i was there to help my Dato' in sorta organising the event itself. tapi tak banyak pun sangat. cuma kena arrange budak sekolah and entertain the medical officers (oh, doktor yang agak kekwat tu cute gila, lupa plak nama).

kerja-kerja menyusun student2 universiti bermula dengan budak2 UiTM (tiga bas ko!), budak2 USM, MSU, UMT, UMP dan banyak lagi. rupanya banyak betul universiti sekarang kan. tengok muka semua sepesen, tapi pakaian ye lain2. uni yang kaya dan tak ramai student, siap ada baju korporat lagi. tapi uni yang ramai, nan ado! zaman dulu2 MPM je ada baju korporat.aku baru tau yang ada universiti nama Universiti Malaysia Perlis. hoho ampun lah ye. i taktau banyak nau uni skang ni. i tau kat utara nun ada UUM ja. hahaha maaf la ye.

pas budak uni, aku kena atuq budak2 pengakap, PBSM dan banyak la lagi, paling chomel adik2 MCKK (budak2 koleq la) suma menarik gitu! memang tertulis aa kat wajah memasing budak Koleq! dan adik2 St John pun ape kurangnya. hahaha lebih2 lagi bila pakai uniform. segak sungguh (matilah, i have a thing for man in uniform wakakaka)

as all of you guys yang baca surat khabar or tengok berita may already know, event semalam takde tagging tempat duduk, no red carpet, no served food (buffet ye kawan2) and no nonsense protocol thingy involved. kata majlis bersama rakyat. i was standing (in between the crowd, don't event imagine how was it!) while the doa is being recited, tetiba dengar sahutan 'amiiin' yang agak garau. guess who? the Mentri Besar of Negeri Sembilan was right beside me. hahah tekojut den. dah la dia tinggi. behind me, standing were 3 YB's sedang berhimpitan. i moved over near my Dato' (tak retila berdiri sebelah orang2 besor ni, ;P). i turned my head around and found out that my hometown Ketua Menteri (menteri besar Kiera jugak!) was among the people behind me. kesian dengan Datin Wira, i jemput both of them untuk g ke area sebelah i yang agak selesa sebab ada gap yang agak besar. malas nak dengar benda2 dalam hall yang sesak tu, i went out to find kak zai n puan.

lepas event, kerja2 kerahan untuk menyuruh tetamu ke dewan makan plak. lagilah pening. especially time orang berebut nak salam PM. hoho nasib baik aku tak tenggelam. hahahaha


during the lunch buffet, i ate with two SUB's and my Dato'. makan berdiri wakaka. cam cute giler. layan Dato' with his favourite teh tarik and tepung gomak+cucur badak. bagus tau tak, walaupun makan ala2 tak kenyang sebab makan dengan bosses tapi its the only time yang kita boleh connect with them informally. masa tu la tanya itu ini dan belajar how to be like them!

kitorang tak tunggu pun sampai PM g melawat pameran. penat aaa. my feet hurt like hell! but i'm holding to my gorgeous pump like forever. hahaha

lepas balik, terus tido la. apa lagi. dah bangun awal pagi. oho, jangan lupa k. skang ni ada satu lagi info nak kena hapal. Teras 1Malaysia. confirmla keluar PTK la, exam2 nak masuk kerajaan la, interview. hoho. nanti i ada masa i put up those 8 teras of 1Malaysia k. hehehe.

oklah, tetiba cam lapar. so i better stuff myself before i pengsan (hoho poyo!)



7 comments:

Diana Ishak said...

bestnya keje ngan datuk2...ada tak datuk2 yang duit terlebih tak tau nak buat apa, suruh diorang invest kat company i ok?

Diana Ishak said...

ada tak datuk2 yang terlebih duit tak tau nak buat apa, suruh diorang invest kat company aku ye?

Mohd Zarin said...

saya sungguh menyesal bgtau... sbb pm tak dtg pun kat event saya.. uhuhuk

Lady said...

ohoho..ko sangat gomen~ bangga aku~ haha

beb, aku exchange link dengan ko eh~

swit@kon said...

green apple,

alamak kak di. datuk2 itu semua makan gaji la. nak sponsor apenye. hahahaha

swit@kon said...

mediahorizon,

sian awak. eh, upin ipin tak nangis ke PM tak datang. hehehe

swit@kon said...

Lady,


sangatlah! hahaha aku kan ala2 semangat