Friday, June 10, 2011

Movie Review : Pirates of The Caribbean - On Stranger Tides & X-Men : First Class

salam semua.
last week i was on holiday and i was high on movies and coffee.
ahaks! over kan?
dua movie je. keco :P. sebab saya jarang g movie kecuali..

ok. movie first yang saya tengok adalah:

1. Pirates of The Caribbean - On Stranger Tides


  • tengok dalam visual 3D. Dapat spek mata yang canggih manggih tapi kena pulangkan selepas menonton. Kalau berniat curi bawak balik, sure budak jaga panggung tu kunci kita dalam panggung. huhu.
  • no more Kiera Knightley tapi ada Penelope Cruz. Super hot! Kiera nipis. Penelope tebal.
  • visual adalah sangat cantik. terutama kat pulau yang Jack Sparrow tinggalkan si Angelica.
  • funny as ever!
  • Johnny Depp. Erm. Yumm.
  • creature yang paling saya suka adalah mermaid. oh dalam ni ada mermaid. selepas menonton anda pasti mengubah persepsi terhadap mermaid. wakakakaka
  • Bintang yang saya bagi? 4/5. Kurang 1 bintang kerana agak rimas dengan spek 3D. Sila tonton!
dan movie ke-2 adalah...

2. X-Men : First Class

  • saya layan di Wangsa Walk. Midnight. Dah tua, tak larat aa tengok midnight. Agak mengantuk. :P
  • saya tak pernah ketinggalan menonton X-Men 1,2,3 termasuk lah Wolverine
  • mengisahkan team X semasa baru mengrekrut ahli2 nya. macam mana Magneto itu ada, mana depa dapat nama gelaran masing2. 
  • tak suka bila geng jahat mesti dia punya kuasa best2 contoh geng jahat ada azazil. tapi geng baik semua yang comel2 je kuasa dia. contoh kuasa supersonic. duh?
  • saya rindu Storm dan Rogue. Dua awek hot yang perlu ada dalam x-men. nasib baik ada January Jones (Emma Frost)
  • nasib baik Wolverine ada. Walaupun sekejap. Panas!! :D
  • Bintang yang saya bagi? 4.5/5. Tak genapkan 5 kerana saya saja suka2. 
  • Not a fan of Sci-Fi tapi saya enjoy X-Men. Memang first class!

Ok. Tu je. 
Nak tunggu Kung Fu Panda. Erm tapi orang tu tamau layan. Haha.
Tunggu dvd je lah.
btw, saya beli 2 dvd movie cartoon yang best iaitu Gnomeo & Juliet dan Rio. Best gila!!!

ok dah. later.
toodles!



No comments: