Monday, March 29, 2010

Majlis Cukur Jambul Zara Marissa



hello semua!
hik hik. saya baru je balik dari bertapa selama dua hari. :D



hehe. tak lah. saya ke Bukit Beruntung untuk Majlis Cukur Jambul Cik Zara Marissa. hari ni genap 3 bulan usianya. makin booolat, dah pandai gelak2. super kiut. tapi adalah dia nya seorang minah muntah. lepas minum susu, takmau burp tapi muntah. kesian daddy dia masa majlis itu, terhambur muntah Zara ketika daddy telah memakai baju melayu. hik hik..

 




ok jom kita tengok gambar la ye. malas nak bebel2 bebanyak. ada lebih kurang 600 keping gambar yang diambil. yang sempat saya edit dalam 60 keping. saya buh sini sikit je lah ye. nak tengok banyak sila ke Photo Album di Facebook. Mak Ngah mintak tolong saya untuk ambil gambar majlis ini. sebenarnya kami nak import budak bz itu jadi photog, tapi dia super bz, so saya je lah. (bz = kerja di office sampai subuh ye).tak terror mana pun. sikit2 boleh la. cuma gambar yours truly hanya sekeping dua lah, macam biasa!

 

i arrived at Mak Ngah's Jumaat malam. gerak dari Putrajaya jam 8.30. sampai sana, jalan punyalah gelap di Bukit Beruntung. super horror. buaian dah siap berhias, takde apa yang nak dibuat sangat pun, terus tolong2 memasukkan favors dalam goodie bag je. ikat sana sini. snap situ sikit, sana sikit. malam itu tido di bilik tv sebab nak layan tv. hehehe. 

  

pagi Sabtu, jam 730 dah start amik2 gambar. berkabus bagaikan di Genting Highland! kami mandi manda dan bersiap, jam 11 kumpulan marhaban dah datang. kelam kabut kitorang. siapkan Zara sementara diorang buat tahlil. katering lewat sikit. tapi memang sangat cekap dan efisyen. setting ala hotel. memang meletup. macam biasa lah, ada sesi mencukur jambul cik Zara. mula dengan kumpulan marhaban, diikuti dengan nenek, atuk, moyang, aunties dan ramai lagi lah.

 
si hensem yang sedap


saya snap2, keluar masuk rumah, snap lagi. perut sudah bunyi daaa. terus ke tempat pakwe hensem dan request untuk ribs. yummeh!

tetamu datang dan pergi staggered. so tak la beratur panjang untuk makan. last sekali adalah cik Jun and family. lepas je tukar baju, kami ke dapur dan bukak servis cuci pinggan. settle cuci pinggan kami layan motor. motor ape? hahaha rempit lah! itu nanti saya tunjuk lah. saya tido Bukit Beruntung dua malam. dan semalam layan seafood kat Tanjung Malim. itu pun later! buat masa ni kita layan gambar2 super pink ni dulu k!

   
Cik Zara "Happy Birthday yang ke- 3 bulan", menyiapkan mak pengantin

 

ok lah. itu sahaja. hari ni penat lagi. nak sambung buat kerja. later!



3 comments:

Lady said...

geram a ku nengok si boyat nih! ishk! cubit sket!

thesweetlittlecat said...

meriahnya..ingatkan cik ahkon tunang.. :)

Sya Hunny said...

Wow nice setting n catering! Boleh i tau u hire which caterer? I tgh dlm pantang n actually tgh survey caterer n canopy for my son akikah & cukur jambul. Just thought u can share the info.

tks k.