Wednesday, September 2, 2009

11 Nafsu



ahoy! yes! yes! it is SEPTEMBER baby! (dah dua hari pun...)
my favourite month of the year and also 9 is my favourite number! wohoooo.
its gonna be exactly 9 days to d-day ya'll. gila aaa. time goes by so quick and yet i still the same ol same ol me! tak gemuk sangat tak kurus sangat. tak tinggi2. kerja so-so. cuma makin banyak masalah, makin banyak hutang. hahaha. benarlah kata pepatah 'besar periuk nasik, makan besarlah kerak nasiknya'. so, memandangkan Sept. 2009 telah hadir, maka saya dengan rasminya ingin meletakkan wishlist saya di sini! hahaha. ia bermakna perkara2 yang saya mahu pada ketika dan saat ini ye tuan-tuan dan puan-puan. hehehe. jom!

1. Necklace or Choker - nak pakai time Raya dengan baju oren. saya nak beli kat F21 ~ dah survey tapi kat Pavilion tak banyak choice la...


2. Kasut - nak sepasang kasut hitam bertutup penuh dan kiut untuk kegunaan seharian ke pejabat (official) dan sepasang lagi kasut raya. hehe last sunday g layan Aldo, Nine West, Vincci+ dan beberapa kedai kasut yang lain. tiada yang menarik. huhu.


3. Handbag - Handbag faux-croc leather jenama Pierre Balmain saya yang dihadiahkan oleh Encik H semasa hari lahir yang lepas telah lusuh dan penuh dengan ink pen yang bocor di bahagian dalam. Untuk itu saya perlukan satu handbag yang baru.


4. Clutch - keinginan memiliki clutch hadir kerana setiap kali saya ke majlis perkahwinan, dinner dan apa2 event yang tidak appropriate untuk saya membawa handbag gedabak itu. rasa pelik. dah pakai lawa2, tetiba handbag itu cover habis pakaian glam itu. hahaha so saya perlukan seketul clutch yang super kiut dan berwarna silver-ish or black-ish supaya senang dipadankan dengan baju nanti.


5. a BB - yes. ini serius (ikut tone Wonderpets). memandangkan phone sedia ada telah pun berusia hampir 2 tahun (telah habis bayar hahaha) dan mula menunjukkan protes terhadap penggunaan yang berlebihan. saya perlu bertukar kepada BB. i want it. and i want it for my birthday!!!!!


6. Bali Trip - kalau awal tahun kita dah ke Bandoeng. apa kata kita tutup tahun ni dengan Bali Trip. tapi masih belum ada apa2 perancangan. baru berangan sahaja. tengok blog beth pasal trip dia tu best la!!!!

7. Sambung Masters - erm. saya nak apply scholarship. tapi saya ni tak berapa pandai. tengoklah macam mana. iklan UTM Space pun dah keluar. maybe kalau sambung sekarang ni memang gila2 kena save duit. erm. itu lah dia. nak sambung belajar lah. nak refresh otak balik. if dimakbulkan, saya nak ke Timur. tapi taktau lagi lah. tengok rezeki camne.


8. a ring - bukan apa. nak tukar cincin yang dah tak berapa nak shining ni. gila kan tetiba? haha


9. rak buku yang best. rasa macam nak kaler putih sebab nak sama kan dengan interior bilik.


10. tinted kereta!!! - sudah beberapa tahun keretaku berstatus see through. it's time!!

11. jam tangan - yang ni standard. every year mesti ada :D. last year baby g, last two years guess...tahun ni???? adakah tag heuer? atau omega? hah! berangan lah. boleh memang boleh tapi Chinatown mari. hik hik.


oklah. dah pun termaktub 11 nafsu tahun ni. tiadalah harapan untuk dapat semuanya. tapi InsyaAllah kita terai lah untuk dapatkan satu per satu. maybe lambat atau cepat aje lah! yeay yeay. dah bulan sembilan. tua dah aku...

sekian, nukilan 2 September 2009.

Nota D(o)nuts : Gila kerja aku super banyak. haaaa sapa lah mulut gatal kata kitorang ni takde kerja???!! mesti korang suka tengok kami tonggang terbalik!! chet :p. aku nak chooti nanti. takpe2.


:D

21 comments:

thesweetlittlecat said...

wih ur works loadsss, i think u need a shopping spree (sound free!) lah beb...
aku pun mahu kan bold!!! tp lepas kawen shj!!!

Lady said...

whoaaa~ a ring? hurm..

mila said...

baik ko tgk entry aku bout shoping

mila said...

baik ko tgk entry aku bout shoping

khairabdullah said...

u r so brand conscious

swit@kon said...

thesweetlittlecat,

hahaha. kerja. makan. perabih duit je. aku habiskan duit2 aku makan sedap. huhu pastu nak beli benda yang nak guna dah takde hahaha

swit@kon said...

Lady,

yo lah weh. cincin aku yang mak aku bagi ni dah season. nak tunggu ehem cam belum kelihatan. hahahaha

swit@kon said...

mila,

seperti yang aku komen kat blog ko. aku bukan impulse shopper ok. aku suka membeli dan beli dengan perancangan. hahaha sebab tu list aku selalu panjang. :D

swit@kon said...

khairabdullah,

kiks. not really la. its just untuk keselesaaan ai (wekkkkkkkkkkkkkkk). hahaha tak lah. orang tak kesah pun. kalau pun beli yang branded i don't buy those with NEW ARRIVAL tag ye. saya beli di kawasan yang ada 50% dan ke atas :D

icedcham said...

baru laaa tau amende clutch yang orang dok sebut² aritu.. arini baru paham.. haha thanks ahkon!

p/s: besar periuk, besarlah keraknya.

swit@kon said...

icedcham,

ye ker. hehehehe. takpe2 selagi takde laki kan :P

cacah said...

i doakan u dapat apa yang patut. cool tak wish? hehe

didi said...

haha...

blackberry? omega? ring?

kalau Geng! buat fund raise pun, tak mampu pun nak puaskan nafsu kau tu :p

swit@kon said...

cacah,

terima kasih ye. banyak2! hikhik angan2 mesti tinggi!!!! :D

swit@kon said...

didi,

ko ni. macam tak kenal aku. nafsu je tu babe. nafsu. Geng! belanja aku sebulan makan dah cukup :p

Anonymous said...

i treat u for breakie lah next week, boleh? what do u want? i masak. hahahaa... bunyik mcm pro masak jer






~coffeeaddicts~

icedcham said...

lupe nak cakap la..

u might want to review n compare antara BB ngan IPhone.. i got few negative feedbacks about BB dari kenkawan.. need to identify your need n knowledge about BB sebelum u really go for it..

just my 2 cents..

mediahorizon said...

11 je ke? sikit sgt neh

Anonymous said...

perempuan owh perempuan! ahahahahaah
haip, trip to bali save it for ur hornymoon la k... ;p

~bEth~

zahack said...

gila laa nafsu lu pompuan...btw, we did our therapy on merdeka day..hik hik hik.

azurasid said...

aloo.. bila lagi nak sambung master di jepun.. skarang aaa.. mana tahu pergi sana sekali bleh dapat cincin baru ke.. ;)