Wednesday, August 1, 2012

mengidam :p





gambar : ehsan wikipedia :)

buah tanjung!!
tiap kali Ramadhan, mesti mengidam benda ni.
bulan lain takde pun teringin nak makan.
ia adalah sejenis kuih dari Negeri Cik Siti Wan Kembang, Kelantan.
saya suka! tahan lama. boleh simpang dalam fridge.
makan sikit2.
so, baru je call Mek Maria, mintak dia carikkan.
nanti boleh gi amik. mintak2 ada! yeay!!
hujung minggu lepas, puas dah carik kat Pasar Ramadhan Taman Melawati.
sanggup redah jem tu.
tapi tak jumpa. yang banyak hanyalah akok dan lompat tikam je.

huhu. mahu....

7 comments:

yani said...

beb.....ni fav aku nie..mmg ssh la nk cr kat sini..klu ade mintak order lebey..nti aku bayar...siyes!!! (yani)

axie said...

OMG... any good news dear???... he he he

HeLWah ToucH said...

yantie..ni bukan kuih nekbak ke?...kalau nekbak aku tgh buat kt umah skang ni...tp xla byk...balik ni nak buat air gule cengkihnye nak sire...kuih ni mkn sejuk sedap ek?...kalo betul nanti aku bg ko...

swit@kon said...

Yani,

Aku try dapatkan. Aku pun teringin jugak. Huhu. Nanti aku roger.

swit@kon said...

Axie,

Aku ni dulu, kini dan selamanya teringin n mengidam. Tiada unsur tersirat

swit@kon said...

Faei,

Serious kau buat? Tak malu nak mintak jugak!!!

HeLWah ToucH said...

ok..xmlm ni, mlm esok eh aku buat ...kalo xsempat sejuk, ko sejuk kn ye...