Saturday, September 18, 2010

percutian yang hampir berakhir


Hai korang, 

Tengah bz eh? Ye la. Ni kan minggu ke-2 bulan Syawal. Mesti ramai yang tengah siap2 nak menanti kehadiran tetamu untuk beraya ke rumah. Tak pun, korang yang tengah melaram untuk g open house atau beraya biasa. Tapi ada jugak member2 yang masih lagi beraya kat kampung. Itu sure menggunakan sehabis baik cuti yang diambil macam orang ni. Saya masih belum g ke mana2 lagi untuk beraya. Plan nak ke Sri Gombak untuk ke rumah my bestie. Tapi plan itu harus dipostpone kerana Pak Usu and Melaka Clan nak datang rumah. Oh bestnya! Leh jenjalan. ;). Jemputan ke rumah terbuka dah ada dua. Satu gabungan makan2 dan birthday princess little diva Mya oleh Lin. Yang ni kena minta maaf secara terbuka kerana memang tak dan nak sampai. Lin, aku sampai kul 11 malam aritu..Ampun sangat2.... Jemputan yang ke-2 malam ahad ni. Rumah wajib untuk pergi setiap kali raya. Rumah Auntie Yam and Uncle Din. Maybe kurang meriah sikit sebab Kak Maya dah pindah ke JB kan. Kalau tak, Fateeha ada, mesti best!

Paling berat adalah memikirkan yang Isnin kerja. Selasa dah ada Jamuan Raya Jabatan. Saya? Kena jadi emcee. Rehearsal adalah hari Isnin tengah hari. Esok pagi Said dah ajak diskas teks. Waaaaaaa. Habis sudah cuti panjangku ini. Bila lagi eh nak cuti? Baki masih banyak...Trip ke Jakarta masih belum habis plan. Tapi itu tak perlu cuti. Pegi time weekend. Maybe ada satu lagi trip dalam negeri hujung tahun? Itu trip wajib. Tapi kena tengok schedule semua jugak kan?

Semalam saya bercuti, tapi dengan adanya teknologi di tangan iaitu BeriHitam, saya dapat berita gembira! Kalau sebelum raya tempoh hari saya dapat berita yang saya dah lulus peeteekay, semalam pulak dapat berita separa gembira (separa sebab belum dapat black and white, once dah confirm saya bitau lain) berkenaan dengan kerja jugak. Alhamdulillah. Terus buat sujud syukur. Betul kata ex-boss saya. Allah tu Maha Mengetahui. Dia Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Alhamdulillah! 

What happened this past few days?

1. Driving ke Bagan Serai, Perak seorang diri kerana sorang bailed out last minit dan seorang itu tanak teman saya. Waaaaa. Menghadiri Majlis Perkahwinan anak buah di tempat kerja saya. Kemudian saya terus shoot ke Penang. Dah alang2 45minit je dari Taiping. ;). Dapat makan nasik kandar! yeay!!!!!


2. Addicted to iPad's Pottery Game. Managed to sell few pottery. Gila babs vangga dan sungguh addicted!!! Tetiba rasa mahu beli iPad. :P  

image from Google Image

3. Lepak di Starbucks Coffee sambil menikmati udara laut yang sungguh nyaman. Tried their latest drink, Creme Brulee based. I opted for their Creme Brulee Frapp. Oh, so nice. Mahu beli satu lagi hari ini!!! Woot!


4. Menikmati sunset terindah on the way balik ke KL. Subhanallah! Sungguh cantik!!!


5. Dinner at Bubba Gump, The Curve. Had Cajun Shrimp for starter and ....Of Course We Have Scampi for main course. 

6. Received my oven 2 minutes ago!!! It was FOC.  Couriered by a Nationwide Express people. I redeemed it from Maybank Treats points. Yeay,dah boleh baking dengan bersungguh. 


Oklah. Bonda dah bising di dapur itu. Got to go!
See you guys later. Ye, saya tahu saya ada banyak perkara yang saya tak update lagi ni. Trip Bangkok pun tak habis lagi. Anyways, selamat beraya dan menjamu selera. :)





8 comments:

Eny Yusof said...

Oit kata aku eh. Tapi beb aku nama je cuti lama, tak ke mana pun. Raya yang hambar.

swit@kon said...

Eny Yusof,

hiks. bukan kata la eny. mengambil engkau sebagai contoh. :)

aku paham. takpelah. at least kau banyak 'berkhidmat' raya ni :). proud of you babe!

my-name-is-dk said...

alaa...u nak cakap ai laa tu yg tanak ekot tu...ai ada keje yer..haipp :)

didi said...

CAJUN SHRIMP WITHOUT MEEE!!!!!!

RRRRRRRRRRR!!!!!

misserra said...

hey, i want to redeem my maybank treats with oven tu. tak tau pulak boleh kurier...hehe, best ni!

online redemption kan?

swit@kon said...

my-name-is-dk,

memang i kata u pun!!! jahat :P

swit@kon said...

didi,

been there once with u. kenalah g ngan dia sekali juge :)

next time k?

swit@kon said...

misserra,

redeem thru online maybank treats. dia akan courier out ke rumah. senang. estimation 3 minggu dari application!