Wednesday, May 26, 2010

speechless

hai all.
saya baru balik dari p10. ada raptai majlis besar di Jabatan.
saya bertindak sebagai Urus Setia yang buat-buat sibuk je sebenarnya.
kerja dari semalam tidak putus2. saya janji dengan diri sendiri untuk TIDAK melibatkan diri sangat.
saya ingatkan diri saya, jangan offer untuk buat apa2. buat bodoh sudah.
tapi saya tak boleh. saya jadi kaku. and i hate the 'kaku' moment.
tell u the truth, biarlah saya berlari2 dalam kasut enam inci sekali pun, saya tak kisah.
saya suka membizikan diri.
oh, actually i love hosting an event.
yes it may be a VERY tiring process, tapi bila outcomenye cantek, kepuasan mengatasi segalanya.

cuma satu saja lah. kerja dalam kumpulan akan menyebabkan perkara2 ni berlaku.
kalau kerja sorang2 memang tak jalan kan.
erm cuma kepelikan berlaku dan menyebabkan saya speechless.
bukan speechless pun, dah buat aku bebelkan dengan orang2 yang rapat dengan aku.

RESPECT. itu pokok pangkal dalam kehidupan seharian.
kita maybe respect orang yang umurnya lebih tua dari kita, kita maybe respect orang yang banyak pengalamannya dari kita dan kita respect orang yang menyelia kita.
dalam perkataan respect itu, bukan bermaksud kau gosokkan kasut dia kalau ada habuk, tuangkan air kalau nampak dia haus, angguk je apabila bercakap dan sebagainya.
ianya adalah sangat subjektif dan perlu ada dalam diri semua orang.
Adapt dengan keadaan sekitar. Tak perlu semua benda kena tegur, tak perlu semua nak kena marah baru nak buat. saya dan Geng! memang pantang bab2 kalau host event, sebahagian buat kerja yang lain melepak, borak. itu memang tak boleh blah. kalau rasa malas nak buat kerja, let go. bagi orang lain buat. dan kalau lah perkataan yang kita guna tu kena jaga.
saya bukan mengata orang di sini. saya ingatkan diri saya jugak.
akhirnya. saya mengalah dan YES. saya akan buat sehabis baik saya.
apapun. saya pasrah je la.malas pikir dah.

ok. cukuplah.
saya letih. ada kerja lagi nak kena settle.
later!! tak mo bebel dah.
hik hik.

2 comments:

Lady said...

susah deal dengan orang yang taktau respect tu apa.. haih.. tapi betul la.. best kan dapat organize event. i loike! tapi jarang2 dapat buat.. kihkihkihkih

suhana azlin said...

emmm...mamang sengal dgn manusia bermuka2 cium bon2 big boss sebegitu tp keje hampeh and takde budi bahasa...

again, yes kita pun bukan pandai sgt buat keje tp at least jgn krg ajar and x hormat org kan....

haih. dah lama x fikir masalah negara, masuk keje nnt sure otak aku koma sbb kemasukan input malampau! hahaha....