Friday, August 13, 2010

social network


Salam and good morning darling!
Walaupun langit hari ini mendung sedikit berbanding cuaca yang sungguh cantik pagi semalam, still, kita perlu happy di pagi hari kan?

although saya ada satu entry dalam draft yang belum dipublishkan, saya nak cerita pasal social networking. 
yesterday, just right before berbuka, i posted out a new status on Facebook. Kalau korang ada FB saya, mesti ingat (kot) apa saya update. hehehe



ok. tu dia status FB saya. pasal nak buat donut. ada la few yang comment. dan yang paling banyak ialah my bestest childhood friend iaitu Namie. BestFriend merangkap jiran sebelah rumah. Berkawan dari darjah 2 (dia darjah 1) iaitu sejak berpindah ke SG. Terus teringat pengalaman bulan puasa dengan dia zaman dulu2. Terutama time cuti sekolah. Hahaha. Walaupun sekarang ni sorang kat SG, sorang kat Putrajaya, kami jumpa occasionally. Cuma kadang2 bila g Seri Gombak tu (selalu pun. hahaha) segan nak singgah rumah dia. :P 

Saya cuba nak carik gambar kami berdua. Zaman bongek2 dulu. Takde plak daa. Pastu tetiba teringat Friendster. bajet ada la gambar kami dalam Friendster. dan untuk pertama kali, saya bukak Friendster selepas 2 tahun kot? hahahaha. berhabuk lapanbelasribu sentimeter ye tuan2 dan puan2.


Last update adalah selepas birthday tahun 2008. Masa tu baru balik deepeeyea. So most of the pictures are from those days at IN*TAN. Rupanya Friendster dan buat facelift. Dah nak serupa dengan FB. Saya tergelak bila tengok gambar2 dalam tu. Kawan2 yang lain pun sure tak update punya. Saya ok lagi. ni yang member2 yang dah ada baby pun, dua baby in fact, tapi account masih gambar muda remaja. Wakakaka. Ada plan nak tutup saja account Friendster tu, tapi bila fikir2, itu lah tempat bermulanya sesuatu itu, saya hentikan niat saya.

I miss my friends back in UTM. Apa khabar tah diorang..
Social Networking still in afterall walaupun ada BBM nowadays. 
Bak kata tagline dalam BBM "it's not the friends you have, it's the friends that you keep"







No comments: