Wednesday, November 4, 2009

picture perfect : acap's convocation


bila difikirkan. sebenarnya saya ada banyak 'hutang' entry ngan korang. huhu. kununnya la. entry pasal Konvokesyen adik acap kicap saya tu, entry pasal masak memasak. erm...

insyaAllah. saya cuba buat yang terbaik untuk korang. so untuk entry kali ni, saya nak cerita pasal konvo adik saya k!
nak cerita ke? takyah la. letak gambar je ye?

hehehe. one thing for sure. a promise to myself. saya nak convo lagi sekali. Masters baby! maybe with 'dear hubby' (yeah right), my mom, dad and kicap. manalah tau masa tu dah ada baby. wah yantie berangan tak cukup ruang lingkup. hahaha. its just boring you know. mak, ayah, adik. cam aku amik gambar adik ngan mak n ayah. adik amik gambar kitorang plak pastu. tak thrill langsung. apehal aku berangan nak ada laki ni. wah. tak agak2! mengongs. macam takleh buat masters tanpa orang itiew. :P

oh, one more thing. maybe fikir balik lah kot nak sambung di universiti kebanggaan adik aku tuh. konvo tak menjadi kebanggan hokeh. dah macam ritual thingy. ye la, konvo memang benda routine tapi at least untuk satu2 family, convocation is a big thing tau. bangga beb. i can see that in my mom's and my dad's eyes. walaupun ayah tertido sekejap masa tunggu giliran kicap naik pentas. hahaha. well. i miss my 36th convocation back in 2006. masa tu konvo ngan my ex-bf yang kini kawan ku. Encik FK (he's getting married this December!!). best gile. both wear pink. heh. i bought the tie for him k. ye ke? tah tak ingat. apepun thanks to mr photog, Mr.Munzir i got tonnes of memorable piccas during the convocation!

chup. gila angkat bakul k. malas layan jiwang plak. jom tengok gambar adik ku, Kicap @ his convocation October 19th 2009. Uitm Shah Alam.


laluan menuju ke Dewan Sri Budiman yang tak dapat memuatkan ibu bapa yang hadir. walaupun dengan kad jemputan


lets buy something for kicap. bunga? nah. membazir. beli bear je! hiks


the proud parent.

alalalala. kicap and mama.


cun. walaupun tak semeriah my mortar board moment. :P


one picture only. after sweating  like a pig for the rest of the day. dem.


this is not the one that we bought for kicap.


self-captured (duh!)
kat gallery tuanku nur zahirah. semasa bosan tunggu sesi habis.


and colourful.

dah. itu saja untuk entry membayar hutang kali ni. erm. banyak lagi nak blog. entry masak memasak tak siap lagi. kita selang seli eh dengan entry semasa. i penat lah. huhu. nak sambung tengok dvd jap n mandi. oh. hari ni dok rumah. peeteekay sambung next week untuk sesi pembentangan asskaytee. matilah kalau bos carik. i need some me time la. huk. papai. take care people. have a nice day.

xoxo.


5 comments:

hade said...

ahkon,

cun babe...yr pic..:)

Mursapap said...

Kenapa self-captured pic muka adalah sinis?

Clairvoyant said...

saya ada koleksi hampir sama seperti cik akon..hari selasa minggu lepas nye konvo!

yer, dewan budiman x best. x berbaloi-baloi daddy saya pakai lounge suit sekadar nonton di big screen aja!

hade said...

ahkon,,

la pesal x bgtau dtg uitm..
leh la pakcik belanjo nasik ayam..x la borin ahkon tunggu adik konvo..masa tu pakcik kat pentas..duk kasik scroll..x nampak ke..he3..

well..uitm tempat cari makan..babe!!

ami wafa said...

masa aku konvo diploma dulu, mak aku duk betul2 sebelah aisle. mungkin terharu anak dia naik pentas amek skrol berbintang2, ada ke dia ambush peluk aku kat situ gak masa nak jalan kuar dewan. ceh, malu den!
tp bila konvo degree, parents kene duk annexe, sedih giler. xpela graduan duk luar, bg la mak pak rasa proud moment tu, tgk anak naik pentas depan mata diorng kan?